Search

Loading...

Mutiara Kata

""i wrote ur name in the sky, but the wind blew it away, i wrote ur name in the sand, but the waves washed it away, i wrote ur name in my heart, and forever it will stay"" "Do not run through life so fast, that you forget not only where you have been, but also where you are going, life is not a race, but a journey to be savored each step of the way." "when i lonely,i wish ur love, when i down,i wish ur joy, when things get complicated,i wish ur faith, when things look empty & i wish ur hope."

Clik-Clik

Nyanyian Cik εїз

1.11.2011
Selamat bercuti untuk warga JOHOR...hehehe..proud to be johorian... http://www.emocutez.comtp aku x cuti pun...huwaaahttp://www.emocutez.comhuhuhu...lawa kan tarikh hari nie...jap je dah sebelas hari kite d'tahun baru..dulu penah berangan nak kawen 111111....hantaran nak RM11111.11...ihihihi..demand k...http://www.emocutez.comhehehe...berangan je lebih...http://www.emocutez.comdalam mimpi pun ntah dapat ke x...http://www.emocutez.comso tunggu & lihat je la ye...http://www.emocutez.comtp......ermmm...my MOMOT plak yg pilih tarikh tuhttp://www.emocutez.compape pun moga MOT....heppy selalu d'samping org2 yg tersayang...rindu cam dulu...nak msg pun x sempat skang...http://www.emocutez.commy MOT bz kumpul duit ea...actually aku ade teRkecik hati ngan dia...tp xpe la......abaikan je....http://www.emocutez.comnape aku pilih tarikh tu @ nape aku suke 1@11???http://www.emocutez.com

http://www.emocutez.comof course la sebab aku lahir bulan 11
http://www.emocutez.commy IC no.....**11**-01-*11*
http://www.emocutez.comaku anak sulong....1st la tu kan...
http://www.emocutez.commasuk uitm pun batch november (11)..ermmm...kalau x silap lew...ihihihi...http://www.emocutez.comx salah no kad matrix aku dulu ade 11 tu gak...tp lupe la..
*dulu penah la senaraikan yg berkenaan...tp lupe plak...ngeee....http://www.emocutez.com
1.10.2011
lelaki....
mengapa kau tak pernah mengerti...
apa yang ada dalam hati perempuan ini...
sungguh...
perempuan ini sangat sayang padamu...
betapa perempuan ini ikhlas menjaga dan menyayangimu...

lelaki....
perempuan ini akan sentiasa mendoakan kesejahteraanmu...
akan sentiasa berada disisimu...
akan sentiasa meminjamkan bahunya untukmu...
akan pastikan hanya senyuman yang akan terhiasa di bibirmu...

lelaki...
tiadakah sedikitpun perasaan kasih d'hatimu...
untuk perempuan ini...
perempuan yang memujamu...
perempuan yang ingin hidup mati denganmu...




1.01.2011

Suke duka,gelak ketawa tahun 2010 telah berlalu,
Yang tinggal hanya lah kenangan...
Namun semua itu tetap dalam ingatan,
Tahun 2011 telah tiba,
Ku harapkan d'penuhi dgn keceriaan...
D'curahkan dgn keberkatan...
Dan d'limpahi dgn rahmat DARInyer...
fs11
SELAMAT TAHUN BARU UNTUK SEMUA....

11.02.2010
untuk seseorang yg masih x MENGERTI....fs03


fs18moga berbahagia selalu d'samping orG2 yg d'sayang...fs21
10.18.2010
hehehe..tada...lama x berblog...nampak x my blog...hehehe...so sgt excited nak post entry baru..rindu gak nak berblog tapi sgt bosan xde ape nak cerita.. lama gak x melawat kawan2 blog...sorry ye..xtau ape ntah yg d'bzkan cik nie.....pasnie sesi ke blog kawan2 ye... tunggu....

hehehe..camner blog nie ble tukar jd cantik camnie?? harapkan sendiri buat memang x jadi la gamaknyer... tgk kat blog nie pun tau kan sape yg wat... RIEKA dear..cantik... so sesape nak cantikkan blog tu leh la suruh dia design ye...
8.14.2010
:puteh_24:lamanyer x update blog...bosannyer...xtau nak cakap ape...sekejap je dah 4 hari kite sume berpuasa..:puteh_25:begitu pantas masa berlalu...pejam celik pejam celik nak raya kan...ermmm...saje nak update hari nie...hari nie request delivery utk seseorang...tp...mungkin dia dah x sudi nak terima ape2 pun dari aku...:puteh_29:ermmm apa la sgt dgn pemberian yg x seberapa tu berbanding ape yg dia bg kat aku selama ni...sgt sedih...dah bertahun2 kenal tibe2 ending camnie...xpe la...aku cume harap dia heppy je skang...mungkin 5,6 thun kebelakangan nie dia terbeban dgn adanyer aku..skang aku harap beban dia tu hilang & dia ble hidup lebih bahagia d'samping org tersayang..:puteh_6:AMINNN...





awan hitam di hati yg sedang gelisah
daun2 berguguran
satu2 jatuh ke pangkuan
ku tenggelam sudah
ke dalam dekapan
semusim yg lalu
sebelum ku mencapai
langkahku yg jauh

*
kini semua bukan milikku
musim itu tlah berlalu
matahari segera berganti

**
badai pasti berlalu
badai pasti berlalu
badai pasti berlalu
badai pasti berlalu

gelisah ku menanti
tetes embun pagi
tak kuasa ku memandang
datangmu matahari
7.26.2010
Aku jalan2 td..terbaca plak artikel nie...untuk mengingatkan diri sendiri....:puteh_2:


Malam Nisfu Sya'aban 1431H
pada hari Isnin (26hb.Julai 2010) malam Selasa ( se
baik saja masuk maghrib), dimana bermulanya 15 Sya'aban 1431H.

Oleh itu, marilah kita sama-sama mengambil masa keemasan ini untuk menutup catatan amal ibadah kita kpd Allah dengan baik dan seterusnya berazam untuk memperbaiki diri kita untuk catatan yang baru. Riwayat yang muktabar menyatakan Hari Nisfu Sya'aban adalah hari dimana buku catatan amalan kita selama setahun diangkat ke langit dan diganti dengan buku catatan yang baru.

Berikut adalah antara amal ibadah yang digalakkan di hari Nisfu Sya'aban:
1. Selepas solat maghrib (15 Sya'aban 1431H, Isnin malam Selasa)

Solat sunat nisfu sya'aban, 2 rakaat

Rakaat 1 : baca Al-Fatihah & surah Al-Qadar 1x

Rakaat 2 : baca Al-Fatihah & surah Al-Ikhlas 3x


2. Membaca Yasin 3x selepas solat Maghrib(15 Sya'aban 1431H, Isnin malam Selasa)

i) Selepas Yasin pertama : mohon dipanjangkan umur untuk beribadat kepada Allah

ii) Selepas Yasin kedua : mohon rezeki yang halal untuk beribadat kepada Allah

iii) Selepas Yasin ketiga : mohon ditetapkan iman dan Islam & mati di dalam iman &

pohonlah segala yang baik dan munafaat.


Kemudian baca Istighfar 11x & selawat 11x
Baca doa Nisfu Sya'aban (ada didalam Yasin Majmuk)


3. Baca surah al-Ikhlas 1000x


4. Berpuasa pada siangnya)

Abul Khair Al Talaqaani r.a. mengira nama2 malam Nisfu Syaaban sebanyak 22.


Antaranya yg termasyhur adalah:

1. Malam Dimustajabkan Doa

2. Malam Pembahagian Takdir

3. Malam Rahmat

4. Malam Berkat

5. Malam Pengampunan (Taubat)

6. Malam Penebusan

7. Malam Syafaat

8. Malam Penulisan

9. Malam Keagungan dan Kemuliaan

10. Malam Rezeki

11. Malam Hari Raya Para Malaikat

12. Malam Penghidupan


Antara kelebihan bulan Sya'aban:

1. Sesiapa berpuasa sehari dalam bulan Sya'aban maka Allah haramkan tubuhnya dari api neraka dan dia akan menjadi teman kpd nabi Allah Yusof d ida lam syurga.


2. Riwayat dari Osman Bin Abi Al-As, Sabda Nabi Muhammad (saw)

: pada malam nisfu sya'aban setelah berlalu 1/3 malamnya, Allah turun ke langit dunia lalu berfirman : adakah orang-orang yang meminta maka Aku perkenankan permintannya, adakah orang yang meminta ampun maka aku ampunkannya, adakah orang yang bertaubat maka aku terima taubatnya dan diampunkan semua orang mukmin lelaki & perempuan , melainkan orang yang berz ina atau orang yang berdendam marah hatinya kepada saudaranya.

Sebaik-baiknya minta ampun dengan ibubapa sebelum hari nisfu sya'aban kerana amalan kita akan terhalang dari diangkat ke langit sekiranya kita derhaka/berdosa dengan ibubapa kita.

Wallahua'alam



Masa tuk Cik εїз

Pesanan Cik εїз

Chit Chat


ShoutMix chat widget

Followers